سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عملکرد ایرواشر

این قسمت از تجهیزات تصفیه هوا بسیار مهم است و کارایی این تجهیزات مستقیماً به آن بستگی دارد. طبق تحقیقات دو باد وجود دارد. هر کانال دارای یک دمپر قابل تنظیم است. هوا وارد محفظه اختلاط می شود طراحی دمپر به 20 درصد هوای تازه و 80 درصد هوای برگشتی نیاز دارد. واضح است که این وضعیت با نوع طراحی پاک کننده هوا ارزیابی می شود. اگر شیر کاملاً باز باشد نشان دهنده افت فشار هوا برابر با 0.07 است
مکانیسم ایرواشر به این صورت است که هوای برگشتی از این فرآیند اختلاط عبور کرده و از فیلتر آلومینیومی قابل شستشو عبور می کند. همانطور که ارزیابی نشان می دهد، فیلتر از توری آلومینیومی موجدار با دو پایه، هر کدام 5 سانتی متر ضخامت ساخته شده است. این فیلترها برای افزایش سطح فیلتر و در نهایت کاهش فشار هوا که به V شکل تبدیل می شود، انتخاب خوبی هستند. البته برخی از فیلترها شامل مدل فلت می شوند.
برای اینکه فرآیند جاروبرقی به درستی ادامه یابد و افزایش یابد، باید از مشتری پرسید که چه کسی به فیلترهای دیگر متکی خواهد بود.
قسمت دوم محفظه سیم پیچ:
بخش مهمی از اتاق هنگام تجزیه و تحلیل سیستم تصفیه هوا، سیم پیچ است. شرط این است که هوا از فیلتر عبور کند و گرد و غبار از بین برود. به منظور ایجاد شرایط مناسب، نصب بر روی انواع اتاق های چوبی انجام می شود. شرایط اتاق کویل نحوه اجرای توالی موقعیت ها است. برای مثال آب گرم، بخار و آب سرد هر کدام نقش خود را دارند.
در ساخت کویل از پره های آلومینیومی و لوله های مسی استفاده شده و پیکربندی 50*25 در نظر گرفته شده است.لوله های مسی 5/8 می باشد. به طور کلی مشخصات ورودی و خروجی آب نیز باید همراه با بخار بررسی شود.
کویل های انبساط مستقیم مستقیماً از کویل ها و لوله های گرمایشی استفاده می کنند و کویل های بخار نیز لوله های فولادی سفارش مشتری را ارائه می دهند و معمولاً یک سری امکانات در محفظه کویل نصب می شود.
پس از عبور هوا از محفظه باتری، از طریق فن نصب شده در محفظه تهویه وارد کانال های توزیع می شود. فن های در نظر گرفته شده برای این کلاس باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند، بنابراین باید مهر اصلی ایتالیایی را داشته باشند. ایرواشر چگونه کار می کند؟ فن ها شامل پره های خمیده جلو هستند و مکش این فن ها دو برابر است. در فن ها، تسمه و فولی نیز برای کلاس دمایی F طراحی شده اند و کلاس مقاومت خاصی را نیز پوشش می دهند.

طراحی کنترل ایرواشر
دستگاه تصفیه هوا طراحی خاص خود را دارد که شامل مکانیسم های خاص خود می باشد. بهینه سازی طراحی و مکانیزم پاک کننده هوا به طور منظم برای هر بخش ارزیابی می شود.
قسمتی به نام خنک کننده اسپری وجود دارد و قطرات آب به داخل اسپری خنک کننده پاشیده می شود. این روش باعث می شود هوا از سمت چپ وارد سیستم شود و از طرفی آب از نازل های نصب به قسمت مرکزی کولر پاشیده شود.
نتیجه قطرات آب است که به دیواره ها برخورد کرده و در نهایت به عقب برگشته و وارد محفظه اسپری می شود. وقتی سرعت قطره آب به صفر می رسد، قطره شروع به حرکت به سمت عقب می کند و در نهایت بر خلاف سرعت حرکت می کند. این قسمت با باد تامین می شود.
یک شبیه سازی عددی در این ناحیه وجود دارد که نشان می دهد گرانش باعث می شود خواص حرارتی به قسمت پایین منتقل شود. نتیجه ایجاد توزیع نابرابر گرما است.
با افزایش سرعت راه اندازی، ایرواشر بیشتر و بیشتر می شود و با افزایش ضریب دنده بهینه، عملکرد ایرواشر نیز به محدودیت های خود می رسد.
دلیل بهینه سازی روند این است که از نقطه مشخص شده فراتر رفته است. در نهایت قطر قطرات آب نیز کاهش می یابد و راندمان کاهش می یابد. اگر نیاز به بهینه سازی کولر گازی خود دارید، این موارد ایده آل هستند.
اگر بخواهیم مکانیزم ایرواشر را دقیقتر ارزیابی کنیم، ماده بعدی آب سرد است که مستقیماً وارد جریان هوای گرم و مرطوب از پیش فیلتر شده شده و فرآیند پاشش انجام می شود. اسپری آب سرد باعث جذب گرمای هوا می شود و زمانی که دمای آب کمتر از دمای نقطه شبنم می شود باعث متراکم شدن رطوبت هوا می شود.
همچنین یک سری نازل اسپری آب وجود دارد که باید تنظیمات خاص خود را داشته باشند تا بتوانند مطابق با سینک جریان هوا یا شرایط خلاقانه جریان هوا کار کنند.
قسمت دیگر مواد بستر است که سطح تماس با هوا و آب را تنظیم می کند. این ماده نقش مهمی در تامین انرژی دستگاه های تصفیه هوا دارد. بسته به سرعت هوا در سیستم، یک سری قطرات آب ظاهر می شود که نیاز به استفاده از مه در قسمت پایینی سیستم دارد.
عملکرد ایرواشر در حالت گرمایش
نحوه کار کولر گازی به این صورت است که یک سری آب گرم به صورت لوله های فشرده وجود دارد. اینها لوله هایی هستند که به ورودی هوا متصل می شوند. معمولاً از طریق لوله به موتورخانه یا پکیج متصل می شود. در این دستگاه همزمان با عبور هوا از روی لوله های داغ کویل، آب گرم از میان کویل ها عبور می کند. زمانی که دمای هوا بالا باشد هوای گرم وارد جو ساختمان ها می شود.
اگر به مدل کوچکتر این دستگاه نگاه کنید، به جای اتصال به موتورخانه، ایرواشر شامل یک سری لوله کشی به جعبه دیوار گاز می شود. به طور کلی سیستم شستشوی هوا در شرایط گرم بسیار خوب عمل می کند. قدرت گرمایش آن بالاست و مانند سرویس های گرمایش تهویه مطبوع عمل می کند.